Monday, May 19, 2008

A La Battaglia! ~戦いのとき~

5月18日 セント・マーガレット・チャーチにて
St. Margaret's Church, Westminster Abbey

戦いの時!A La Battaglia!

ザ・ウァルフィッシュ・バンド The Wallfisch Band
エリザベス・ウァルフィッシュ Elizabeth Wallfisch
イェステン・ディヴィズ Iestyn Davies

(曲目は前ポスト参照)



*****************************
評価:✩✩✭✭✭

最初に、私のブログの宣伝でこのコンサートにいらした方、ごめんなさい。
私の勉強不足で、てっきり歌のリサイタルかと勘違いして記載してしまいました。

蓋を開けてみれば、イェステン・ディヴィズが歌ったのはたった二曲のみ。そのどちらもがどちらかといえば地味なJohann Christoph Bachの作品だったのは非常に物足りなく残念でした。

アンサンブルのザ・ウォルフィッシュバンドは、この演奏会が、結成以来初めてのコンサートだったそうですが、たしかに変に力が入ってしまって、音楽も落ち着きに欠けていたように思いました。バンドを率いるヴァイオリニストのエリザベス・ウォルフィッシュは、少し音がきつく特に最後の無伴奏では、美しさよりもそれが気になってしまい集中できませんでした。

ただウェストミンスター・アベイ付属のセント・マーガレット教会はとても美しく、雰囲気は満点でした。聴衆の反応もそこそこ良かったので、歌のリサイタルを期待して出かけていっただけに、欲求不満のまま会場を後にした私の方が少数派だったのかもしれません。ビーバーの「戦いの時!」は非常にユーモラスな曲で、また是非聴いてみたいと思いました。






I was totally wrong about this concert! I expected to hear a recital of Iestyn Davies, a very promising young British counter-tenor, instead I sat down to listen to a concert of  many Baroque orchestral pieces with solo obbligato instruments, mostly the violin. 

The band leader, violinist Elizabeth Wallfish, sometimes sounded rather harsh and forced - perhaps it was partly because it was a first ever concert of the band but there were certain moments  in her own solo playing that lacked stylistic consistency. Although there were some beautiful playing by Jorgen Skogmo, Theorbo.

Davies only sang two arias - both by Johann Christoph Bach, the uncle of J S Bach. (See the previous post for the programme)
He sang beautifully throughout both pieces including some very high tessiature (vocal range) in the first song. His voice was free from being tense, strong yet flexible. I would like to hear his singing again but I am not sure I feel the same about the band.




日本語でも英語でもレヴューは初心者ですが、頑張ってぼちぼち鍛えていきますので応援どうぞよろしくお願いします。
↓ ↓ ↓
にほんブログ村 クラシックブログ クラシック音楽鑑賞へ

にほんブログ村 海外生活ブログ イギリス情報へ

No comments:

Post a Comment

気軽にコメントください。コメントは承認後表示されますので、少々時間がかかるかもしれません。このブログの内容に関係のないコメント等は、あらかじめ削除させていただきます。